Notícies<< Més notícies
Un aplicatiu pioner per millorar l'assistència i el seguiment dels usuaris d'atenció domiciliària
L'Assiscat, la nova eina tecnològica que ha impulsat la Fundació Assistencial d'Osona (FADO) juntament amb Vodafone, es presentarà el proper 30 de setembre en el marc de les jornades TIC Salut i Social que es celebren a Vic. El president de Vodafone, Paco Roman, va ser dimecres a Osona per conèixer de primera mà el nou aplicatiu.
La Fundació Assistencial d'Osona (FADO) acaba de posar en marxa una nova plataforma per millorar la continuïtat assistencial i la seguretat dels usuaris dels serveis d'atenció domiciliària. La nova eina, batejada com Assiscat, és una aplicació que tots els professionals de la FADO (que es desplacen als domicilis) porten instal·lada als seus smartphones de treball. A través d'aquesta app, poden consultar el pla d'atenció que té programat cada usuari i els serveis que requereix (higiene personal i dutxes, ajuda a les activitats de la vida quotidiana, mobilitzacions...), veure i registrar observacions sobre el seu estat, grau d'autonomia o preferències personals o gestionar qualsevol incidència. La implantació de l'Assiscat representa un salt qualitatiu en l'atenció als usuaris que es tradueix en una millora de la seva salut i benestar.
L'empresa Vodafone ha estat el partner tecnològic del projecte. Per aquest motiu, el president de Vodafone España, Paco Roman, es va reunir aquest dimecres a Vic amb el director gerent de la FADO, per conèixer de primera mà l'Assiscat, juntament amb els projectes de l'àmbit de les TIC aplicats a la Salut que s'impulsen des del territori. El divendres 30 de setembre l'Assiscat es donarà a conèixer, també a Vic, en el marc de les Jornades TIC Salut i Social.
La FADO atén anualment a domicili prop d'un miler de persones en situació de dependència -serveis que depenen del Consell Comarcal i dels ajuntaments de Vic i Manlleu, i que gestiona la FADO-. Molts d'aquets usuaris ja gaudeixen dels avantatges que els proporciona la nova plataforma, que s'ha anat implantant de forma progressiva als diferents municipis.
Com neix la idea
L'Assiscat neix de la necessitat que tenia la Fundació Assistencial d'Osona per tenir una eina de treball amb tota la informació de l'usuari actualitzada a l'instant. La feina itinerant de les treballadores d'atenció domiciliària fa que no tinguin un lloc de treball fix i, per tant, el traspàs d'informació era més costós.
La FADO va contactar amb Vodafone per proposar-li el desenvolupament d'aquesta aplicació, que es va presentar en la penúltima edició del Congrés Mundial de Telefonia Mòbil (Mobile World Congress) celebrat a Barcelona i que s'ha començat a posar en funcionament aquest estiu.
Avantatges per a l'usuari, el professional i el servei
L'aplicació ha representat un canvi importat a tres bandes: facilita la feina als professionals i representa una millora en l'experiència de l'usuari en termes de continuïtat assistencial i seguretat. Tot això es tradueix, en definitiva, en un increment de la qualitat i de l'eficiència del servei. Alguns dels beneficis que aporta la nova plataforma mòbil:
- Garanteix que tots els professionals tinguin el mateix accés a la informació i coneguin el pla personalitzat de cada usuari
- Estalvia temps al personal i evita errors i pèrdues en l'enviament i actualització de la informació
- Ajuda als professionals a organitzar-se millor i mantenir un control detallat de la seva activitat diària
- Gestió ràpida i eficaç de les incidències
- Millora l'intercanvi d'informació amb els diferents agents del territori implicats en el tractament de l'usuari (serveis socials i sanitàris, etc....)
Tecnologia segura
L'ASSISCAT es basa en un sistema d'interconnexió màquina-a-màquina que enllaça directament els terminals mòbils (model Huawei Ascend C7) amb el servidor central de la FADO. Això permet que la informació estigui actualitzada sense passar per la xarxa convencional, fet que garanteix la protecció de les dades personals dels usuaris. Alhora, s'ha dotat els mòbils amb unes targetes SIM Global, connectades via roaming, que incrementen el nivell de cobertura.
Els dispositius intel·ligents també compten amb un sistema de geotrack-GPS que permet identificar en tot moment la localització geogràfica real de l'aparell i que facilita la tasca d'orientació a les treballadores de la FADO. A l'entrada de cada domicili, s'ha instal·lat un Codi NFC que en registra l'hora exacta d'entrada i de sortida.
Enllaços relacionats
- Nota de premsa (PDF 1,07 Mb)