Notícies<< Més notícies
L’HUSC millorarà la gestió de les visites amb codis QR
A partir del 14 d'abril, als acompanyants de les persones ingressades a l'Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic se'ls facilitarà un codi QR, amb el qual podran accedir al centre i a les unitats d'hospitalització.
Els familiars podran recollir el codi a la recepció del centre, en el moment de l'ingrés, sense necessitat de demanar una targeta d'acompanyant.
El nou sistema s'ha instal·lat a tres punts de l'Hospital:
- A l'entrada lateral exterior (passada la barrera d'ambulàncies), perquè puguin accedir al centre de nit i les tardes de caps de setmana i festius, quan la porta principal està tancada.
- Als ascensors de planta baixa, per pujar a les unitats d'Hospitalització.
- A l'ascensor de la planta 3, per sortir de la Unitat de Psicogeriatria, com a mesura de seguretat pel tipus de pacients ingressats en aquest espai.
Amb aquesta mesura, es volen regular millor les entrades i sortides de visitants per facilitar les dinàmiques assistencials, reduir cues a la recepció i garantir la seguretat dels pacients ingressats.
Nou horari de caps de setmana i festius
També a partir del 14 d'abril, es modifica l'horari d'atenció del taulell de Recepció en caps de setmana i festius, que passarà a ser de 8:00 a 15:00 h. Fora d'aquest horari, els familiars podran accedir al centre, amb el codi QR, per la porta lateral de l'edifici.
El gestor de pacient, també als centres d'Atenció Intermèdia
L'accés d'acompanyants amb codi QR i el nou horari de Recepció s'han implementat tant a l'Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic, com a l'Hospital Sant Jaume de Manlleu. Són dos avenços a nivell de gestió que es completaran, properament, amb la incorporació de la figura del 'gestor de pacient'.
El gestor de pacient és un nou perfil professional -es va estrenar a principis d'any a l'Hospital Universitari de Vic- dedicat a donar suport a les persones ingressades, als seus acompanyants i a l'equip assistencial des del moment de l'acollida fins a l'alta. El seu paper és el de "facilitador", una persona de referència amb capacitat de decisió i d'oferir propostes que millorin l'estada de les persones ingressades, a més de donar suport a l'equip assistencial en tot el procés d'hospitalització.