Experiències i coneixements sobre la metodologia Lean

La Sala d'actes de l'HUV ha acollit la primera jornada Lean Day on ha reunit un centenar de professionals del CHV-FHSC per compartir els seus projectes treballats i conèixer com s'ha implementat la metodologia Lean en altres centres sanitaris.


L'objectiu de la jornada ha estat intercanviar experiències i coneixements sobre la metodologia Lean a partir dels projectes que els nostres professionals, de diverses àrees i serveis, han estat treballant amb un objectiu comú: millorar l'eficiència, la qualitat dels processos i el servei que oferim al ciutadà.

Els assistents a la jornada han tingut l'oportunitat de conèixer de primera mà els detalls dels projectes implementats pels seus companys al CHV utilitzant els principis Lean. Es destaca la importància d'aplicar aquest enfocament per generar un impacte a nivell organitzatiu dels propis equips i àrees, i també en la trajectòria del pacient.

"La metodologia Lean ens ofereix eines poderoses per identificar la sobrecàrrega que realitzen alguns processos i eliminar tot el que no aporta valor, millorant així la nostra capacitat per proporcionar una atenció més eficient i efectiva als nostres pacients", afirma la gerent del CHV-FHSC, Sara Manjón.

La trobada ha comptat amb la participació de dos convidats; el Dr. Joan Antoni Hueto, cap de servei de Maxil·lofacial de l'Hospital Universitari de la Vall d'Hebron i la Dra. Ana Álvarez, adjunta de la Gerència Territorial de la Metropolitana Sud de l'ICS i l'Hospital de Bellvitge, els quals són experts reconeguts en la implementació de Lean en entorns hospitalaris. Amb una combinació de coneixement teòric i experiència pràctica, han ofert una visió sobre com van iniciar i consolidar aquest procés en les seves pròpies organitzacions. Les seves experiències han estat de gran interès entre els assistents que busquen inspiració per aplicar aquestes estratègies en els seus propis contextos laborals.

Finalment, la cap de l'Oficina Tècnica de Processos, Clara Pladevall, ha destacat que "dos aspectes clau d'aquest 2024 són, per una banda, la creació de la Oficina de Processos, que vetlla per incorporar aquesta metodologia i apostar per la millora organitzativa i, per altra banda, l'inici del procés ambulatori, que permetrà millorar el temps d'espera a ser atès per una visita i planificar i gestionar proactivament l'activitat i els recursos associats".

Els projectes i jornades realitzades en el marc de la millora dels processos estan cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea i la Diputació de Barcelona, en el marc del Projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) Osona Transformació Social.

Compartir: